fredag den 26. oktober 2012

Mystiske kommunikations vaner

Det er så nemt at skrive på nettet. Fortælle hvad der sker i mit liv, kommentere på folks blogge, på youtube videoer og Facebook. Det giver en form for "helle" at sidde hjemme bag ved skærmen, når jeg kommunikerer med verden... Når jeg deler ud af mine tanker, og det der sker i mit liv.

Det jeg ikke overvejer er hvem der kan læse det. Min blog indeholder, det mest personlige indhold af ting jeg lægger på nettet. Her føler jeg mig mest sikker, mest anonym. Jeg skriver ting her, som jeg ikke vil dele på Facebook.
Men virkeligheden er jo, at det er en begrænset gruppe der kan se hvad jeg skriver på Facebook, folk jeg selv har valgt... Hvorimod alle folk i hele verden, der har adgang til en computer, kan komme herind og se hvad jeg skriver... Hvor er det mærkeligt at det hænger sådan sammen.

Og når jeg så tænker på mine evner (eller mangel på samme) til at snakke med mennesker "IRL" så giver det da slet ingen mening at dele så meget personligt på internettet.
  Jeg er rigtig elendig til at tage kontakt til mennesker jeg ikke kender, eller kender lidt, ja faktisk selv folk der har været mine venner gennem flere år, har jeg svært ved at snakke med. Jeg bliver usikker, nervøs og begynder at falde over ordene der kommer ud.

Men jeg er nu glad for mit lille univers herinde på bloggen. Og jeg bliver ved med at dele ud af mit liv og hvad der hører med til det. Det er en god ventil.

Jeg har en sofa dag i dag. Selvom det er godt til mig at komme ud til den bette pony, eller i Trim, så er der stadig nogen dage, hvor jeg ikke er godt selskab for andre levende væsner. Og sådan en er det i dag.
Så frem med internet-universet, bøgerne, og en stak film. Sanne's hoved skal plejes i dag... Måske også ved at være på tide at finde på noget udklædning til Halloween Parkrun i morgen :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar