onsdag den 17. oktober 2012

Muggen knæ og skidt under neglene

Hvor er det typisk. Når der endelig er ved at være styr på den ene skade så kommer der en ny smerte og stikker hovedet frem.

Det kan godt gøre mig en anelse bitter og modløs, må jeg indrømme. Mit venstre skinneben har faktisk været rigtig godt de sidste uger. Men har til gengæld fået en stikkende smerte på ydersiden af det højre knæ. Hip hip hurra for nye tiltag i min dumme krop. Siden halvmarathon har det sådanset været galt.

Men af skade bliver man klog, og jeg forsøger at lære lektien. Selvom det betyder at jeg måske skal stå og se på til mit første Parkrun på lørdag. Så må det være sådan det skal være.

Planen bliver at holde lidt igen med løbet. Kun løbe korte korte ture, så jeg kommer lidt ud, men ikke løber til det begynder at gøre ondt. Måske kun en km eller 2 til en starter. Udstrækning af div muller. Hjælp fra Janni til at strække baglår og baller ud. Crosstrainer og styrke træning. Gåture. Og så må jeg lægge kilometer til efterhånden som det bliver bedre igen...

Selvom det ser lidt trist ud på løbe området, så får jeg rigtig gjort noget ved projekt pony-fræser. Jeg har været oppe at ride på vidunderet 3 gange nu. Er så småt ved at finde balancen og modet. Så i dag travede jeg nogen omgange, hvor jeg forsøgte mig med letridning. Ikke det nemmeste jeg nogensinde har prøvet på. Men det skal nu nok komme. Han er en god lære pony lille Jonas. Skal ud på ham igen i morgen ;)




3 kommentarer:

  1. Øv altså! Sådan en stikkende smerte udenpå knæet skal bestemt ikke ignoreres, det kunne godt lyde som noget løber-knæ agtigt noget. Lyder fornuftigt med at løbe op til smertegrænsen, og så en ispose på, hvis det begynder at gøre ondt. Du skulle jo gerne snart være klar til parkrun (ved ikke helt selv om jeg løber på lørdag, overvejer at spare benene til søndagens halvmarathon, men jeg vil jo så gerne...), håber at se dig til Halloween. Kan du ikke løbe 5 km er det ok at snuppe en runde eller bare gå den sidste :-)
    Hvad ridningen angår kan jeg love dig, at når du først har styr på letridning, vil du aldrig have lyst til at sidde ned igen. Og har du først tøltet, vil du slet ikke kunne se pointen med trav ;-)

    SvarSlet
  2. Ja det ærger mig vildt meget med knæet. Men det er rigtig rart med din respons. For jeg er noget i tvivl om hvad der skal til. Jeg kommer både nu på lørdag og til Halloween Parkrun. Jeg regner med at se på denne gang, og så være i hvert fald klar til en enkelt runde den 27.

    Men jeg kan nok ikke lade være med at snuppe en lille bitte løbetur på lørdag, nu jeg er i vognsbølparken ;) Der er bare så lækkert at løbe ! Det ville nok også være godt med blødt underlag til løbeturen, nu når knæet klager sig :) Nu må vi se.

    Er det vejle Ådal Halvmarathon du skal løbe ?

    Jeg har faktisk aldrig siddet på en islandsk hest. Men det er helt sikkert noget der skal prøves en gang. Jeg synes godt nok det er svært med letridningen. Det er nogle helt anderledes muskler og bevægelser end jeg plejer at bruge. Jeg har redet på en god gammel Paint hoppe nogle år tilbage, men i mangel af sadel red jeg uden, og kom derfor aldrig til at ride letridning på hende. Men er lidt stolt af at jeg kunne både trave og galopere på hende uden sadel.

    Men det er 3 år siden, og balance og muskler er helt anderledes nu. Så det føles som at starte heeelt fra bunden. Og det er nu også helt okay. Dog gør det sagen noget nemmere da jeg vejer 50 kilo mindre nu ;)

    SvarSlet
  3. Jeps, det er Vejle Ådal jeg skal til. Ikke lige mit favoritløb, der er lidt for mange mennesker på stien, og det er ikke verdens mest spændende rute. MEN jeg vil gerne have DGIs idrætsmærke, og det er et af de løb, hvor jeg kan få den kvalifikation, jeg mangler...
    Hvis du kommer til parkrun på lørdag synes jeg da, du skal prøve med en enkelt runde - så kan du altid gå det sidste stykke, hvis knæet driller. Ellers er der jo mulighed for at svinge en stregkodelæser - du vil i hvert falde starte ud med en masse goodwill, hvis du melder dig som frivillig :-)
    Er sikker på din pony sætter enorm pris på din gode indsats med at tabe dig - der er da én, der har stor fordel af det, ud over dig selv ;-)

    SvarSlet