lørdag den 16. februar 2013

Sikke en uge.

Så er det vist ved at være på tide, jeg får fortalt lidt om hvad der sker...

Det har været en rigtig møg uge for at være helt ærlig. Smerter og ærgelser, og dog har der sneget sig små lysglimt ind.

Mandag skulle jeg til rideundervisning. Det måtte jeg melde afbud til, da jeg havde migræne og smerter i nakke og skulder. En dag med hovedet begravet under dynen.

Tirsdag var jeg ved lægen. Af en eller anden grund var det ikke min egen læge der skulle kigge på mig forbandede knæ, men i stedet en ældre herrer. Han var grundig, ærlig, og LÆGE. Der var ikke plads til ret meget andet i hans praksis end hvad han havde kunnet læse sig til da han uddannede sig en gang før 2. verdenskrig.... (ja okay, overdrivelse gør en god historie bedre).
Han sagde en hel masse, om at menneskekroppen ikke kunne tåle den belastning løb er og en masse andet vrøvl. Han sagde at jeg ikke havde noget der var i stykker i knæet, og nok skulle komme til at løbe igen, men var nødt til at prøve mig frem og lytte til min krop (faktisk det mest fornuftige han fik sagt). Han mente at jeg skulle droppe ridning, og da slet ikke løbe....

Så slag i hovedet til mig...

Onsdag var jeg ved massør og fik massage og akupunktur i hele benet. Det virkede helt fantastisk. Jeg kom med smerter i mit knæ, og gik derfra smertefri.... VILD OPLEVELSE som gav mig masser af håb. Jeg har dog fået ømheden tilbage i lår og knæ siden, men det er jeg havde et "godt knæ" resten af aftenen betød noget... Jeg har fået tid igen om 14 dage, er spændt på om hun kan tage det helt og gøre mig rask.....

Torsdag var jeg ved tandlæge, snerter i hals, nakke, hoved og skulder de sidste uger har været pga en dårlig visdomstand, som nu er afgået ved døden. Det var en af de mest voldsomme tandudtrækninger jeg har oplevet (jeg har fået hevet en del tænder ud...) Og jeg føler mig lidt som et voldsoffer i dag. Hævet kind, og voldsom øm. Dog er de andre smerter væk... dejligt.

I dag har jeg holdt fri fra det hele. Bare hygget med min Mor og Far i deres nye hus. Min Far lægger tag på sammen med min fætter i denne uge, og murerne lægger klinker i stue, køkken og gang. Det bliver virkelig flot. Jeg har hjulpet min Mor lidt med at male, og ellers bare slappet af.
Vi har haft besøg af en lille veninde her til aften lasagne til aftensmad, og mere lasagne til hendes fryser (lillemor Sanne passer godt på hende). Film og hygge.





I søndags var der fastelavn på gården og jeg slog katten af tønden sammen med nogle andre heste tøser. Det var nu hyggeligt.



Det var en hård uge, og den er ikke slut endnu. Jeg har en masse der skal tænkes igennem, og det tror jeg lørdag og søndag skal bruges til.



Jeg holder en dressur pause i 2 uger, og så ser jeg hvad knæ og ben siger til det. Hvis det ikke ændrer sig til det bedre så hopper jeg altså tilbage på Ponyen. Indtil da må vi lege fra jorden og få masser af solarium og hyggetid. Løbet starter jeg på igen, når jeg har haft nogle dage uden smerter. Så tager jeg en kort KORT tur og mærker efter hvordan det føles.
Holder ved mine Squad øvelser, balance og flexi-fusser... lidt hop og måske sjip.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar