onsdag den 11. juli 2012

Fødselsdag og alt det andet

Det er snart en uge siden min fødselsdag den 6. Juli. Så mon ikke det er ved at være på tide at poste et par billeder af mine lækre gaver. Jeg havde en skøn dag på trods af en ordentlig omgang sommer-forkølelse. Jeg løb hjem til mine forældres hus om morgenen (kun Mor og Lotte var hjemme), og så kom Janni med rundstykker en ½ time senere. Hun var så heldig at have fået fri fra arbejde, så det var en skøn måde at starte dagen på. Efter morgenmaden kørte Janni ud til nogen venner, og jeg tog med Mor og Lotte ud at handle. Resten af eftermiddagen slappede vi af hjemme. Og om aftenen tog vi på bones, Janni og jeg, og fik god god mad. Aftenen sluttede med sofa og dvd'er.

lækker skulder taske fra Helle

Mobil holder til løbeturen fra sviger mekanikken



Fedeste rygsæk fra Mor og Far

Sikkerheds støvler fra Jesper og Hanne

Fede fede "hørepropper" fra Janni

Lige et billede af Lottes lækre vandbakkelses "kage-hest"


Derud over fik jeg gavekort til Matas, gavekort til Massør i esbjerg, og penge til endnu en omgang massage. 


Løbetræningen går vældig godt. Jeg kan mærke at musklerne i mit venstre underben begynder at blive noget trætte og stramme, så jeg har droppet den ugentlige lange løbe - gå tur, og lavet det til en gåtur i stedet. Jeg bliver nødt til at blive bedre til at lytte til hvad min krop siger, så selvom det er rigtig træls, så trapper jeg lidt ned, for ikke at ødelægge migselv endnu en gang. 

Når jeg ser tilbage på da jeg startede med at løbe, for lige knap 3 måneder siden, kunne jeg kun med nød og næppe løbe 1 minut, før jeg måtte have et minuts gåpause. Hvor jeg i dag kan løbe 6 minutter inden gåpausen, så synes jeg det er  fornuftige fremskridt. Kondien kan sagtens løbe længere end de 6 minutter, men benene kan ikke.... endnu. Det går fremad, stille og roligt. Mit løbeprogram går en anelse hurtigt frem, i forhold til hvad benene kan klare. Så indimellem tager jeg en uge, 2 uger i streg... 

Det er modbydelig frustrerende at have så elendig en tålmodighed. Jeg har sådan en bidende lyst til at springe ud ad døren og løbetræne hver eneste dag, hurtigere og længere. Med har måtte se i øjnene at det bare ikke er sådan det fungerer. Det gør mig ikke hurtigere og bedre, det ødelægger mine ben, og betyder pause. Og det er endnu værre end at "nøjes med" at løbe 3 gange i ugen, i et tempo der er aaaalt for fornuftigt ;)

Nå, hvad piver jeg for... Det går jo godt, og jeg er glad. Har masser af drømme og planer, og det er det der holdet liv i min nu 29-årige "gamle" krop.

Nu tror jeg jeg vil smække benene op i sofaen og se en film. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar