tirsdag den 17. juli 2012

En kort en lang...

I dag gik turen til Kiropraktoren, for at se om de kunne hjælpe mig med min skinnebensbetændelse. Og de var ikke i tvivl om, hvad der var roden til problemet.

Efter en grundig gennemgang af hele min krop, var dommen, at mit venstre ben er noget kortere end det højre, jeg har forkortede akillessener, og det korte ben har gjort min krop skæv hele vejen op, knæ, hofte osv. Det har betydet at jeg overpronerer noget mere på den venstre fod, end den højre (som er slem nok i forvejen)... Så derfor har det selvfølgelig haft negativ betydning for min krop nu hvor jeg er gået i gang med at løbe.

Så jeg fik en hæl-kile til de 2 par sko jeg bruger mest. Så nu bliver det bare spændende om det kommer til at hjælpe mig.... Håber håber håber.

2 kommentarer:

  1. Håber også på dine vegne! Det er vist ikke helt unormalt at pronere mere på det ene ben end på det andet - og så lyder en kile som den helt rigtige løsning!
    Er det værst, når du løber på blødt eller hårdt underlag? Jeg er nemlig også en anelse skæv, men undgår bedst problemer ved at løbe på meget hårde veje (helst asfalt). Hvis jeg tåger rundt på græs eller meget bløde stier, begynder kadaveret at brokke sig - det er lidt imod hvad man rent logisk forventer. Måske du kunne få lidt ud af at afprøve, hvilke slags stier dine ben er gladest for?

    SvarSlet
  2. Jeg har ikke lagt mærke til hvad mine ben synes bedst om, så det var da en rigtig god ide at få det prøvet af. Jeg har så vidt muligt forsøgt at løbe på blødt underlag, dvs skovsti eller i vejkanten, fordi jeg har læst at det skulle skåne kroppen for de hårde stør. Men ingen mennesker er ens, og det er ikke nemt at passe på ankeler og led, når man løber på ujævn og blødt underlag. Så det vil jeg prøve at mærke efter. Mange tak for tippet ;) Jeg har holdt en lille pause siden i lørdags. Var ude på en lille gåtur i går for at mærke hvordan det føles at have kilen i skoen.
    Men i morgen starter jeg op igen. Jeg har ingen smerter i benet nu, og jeg håber på at jeg har fået den rette løsning.

    SvarSlet