lørdag den 14. juli 2012

Stenalderbrød

Så blev der tid til overs, til at prøve noget nyt. Jeg faldt over en meget simpel opskrift på, bogstavelig talt, et kernebrød. Det hedder stenalderbrød, og er i ovnen som jeg skriver disse linier.



100 g   Græskarkerner
100 g   Solsikkekerner
100 g   Hørfrø
100 g   Sesamfrø
100 g   Mandler
100 g   Valnødder
5          Æg
2 tsk    Salt
1 dl      Olivenolie (jeg brugte kun en halv dl, da jeg synes det virkede så voldsomt med en hel).





Ingredienserne blandes, (jeg hakkede mandler og valnødderne) hældes i en smurt form, og bages i en time i forvarmet ovn på 160 grader.

Jeg besluttede mig for at nu hvor det hedder et stenalderbrød, så skulle det da gøres ordentligt. Så alle ingredienserne (undtagen salt) er økologiske.


Dommen: Lækkert brød. Noget tungt og egner sig nok ikke helt til madpakken, men som tilbehør til en hovedret, eller til tapas vil det være perfekt.




Det har været en rigtig hyggelig kæreste dag i dag. Jeg sov længe, var ude på en lille løbetur og ellers hjem på sofaen igen.
Janni mente at det var tid til et Roadtrip, så vi tog til esbjerg på fiskeri museet. Fik os en is, så sælerne blive fodret, og ellers bare ren afslapning og hygge.
Tidlig aftensmad i form af kina-bokse... Jeg fandt ud af at det ikke lige et min favorit længere...



Nu har jeg bakset brød sammen, og så skal der vist ses film. Aftenens første film er "Limitless" og derefter "Tintin og enhjørningens hemmelighed".



Hmm mit ene ben bliver ved med at drille med skinnebensbetændelse. Jeg overvejer (siden det udelukkende er venstre ben, og skoene i hvertfald ikke fejler noget + træningen bestemt heller ikke er for hård), at det kan være relateret til en forstuvet ankel et par år tilbage. Tror jeg vil have fat på kiropraktor og massør, høre om der er noget de kan hjælpe mig med.

Min venstre fod er meget stiv, og slet ikke så fleksibel i ankelen som den højre... Det skal i hvert fald undersøges...

Over and out


Ingen kommentarer:

Send en kommentar