tirsdag den 16. april 2013

Kartoffel-linse deller

Jeg har lavet veganske frikadeller her i formiddag. Det gør det bare lidt nemmere, når jeg skal lave kød-aftensmad til Janni, og andet til migselv, at jeg forbereder en af delene, hvis ikke det hele om formiddagen. Og da jeg laver frikadeller til Janni i aften synes jeg det var oplagt at forsøge mig med noget frikadelle lignende til migselv også.

3 store kartofler (revet)
100 g kogte røde linser
½ boullionterning (skal i vandet når linserne koges)
1 finthakket løg
1 fed hvidløg
mel
havregryn
sennep
ketchup
salt
peber
karry
cayennepeber


Kartoflerne saltes når de er revet, og skal stå lidt så væsken trækker lidt ud af dem. Ellers blandes det hele bare sammen, og smages til (Det må man jo godt, når det ikke er med kød... yay ! Det gør det bare lige lidt nemmere). Steges på panden. Jeg synes der skulle bruges ret meget olie på panden, så de ikke satte sig fast. Men min pande er heller ikke af den bedste kvalitet ;)

Jeg synes selv de blev ret gode. Jeg vil gætte på portionen svarer til 3 gange aftensmad til mig.




Og så kommer der et billede mere... Af min madpakke fra i går, (hurra for madpakker). Ikke vagansk pga mozerellaen, men god pasta salat af fuldkorns pasta, blandede spirer og hvidløgspesto.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar