lørdag den 20. april 2013

Det der Veganer

Jeg har i 3 dage, spist helt vegansk. Jeg har ryddet op og ryddet ud i mit tøj, mine tasker og sko. Alt med læder, og div slags uld er blevet sendt videre til folk der havde mere glæde af det end jeg. Og resten, der ikke vær værd at samle på er doneret til det gode formål, som min lillesøsters pyromani nu engang er ;)

I dag er 4. dagen uden kød, æg og mejeriprodukter. Det virker så naturligt, simpelt, og ligetil. Og det fungerer rigtig godt for mig. Jeg plejer at have madpakke med, når vi er hos hestene, eller bare skal være afsted mere end et par timer, så heller ikke den store ændring der... udover indholdet af madpakken ;) Dog har jeg stadig tilgode at være til aftensmad hos familierne, men det er jo bare mad....

Hvis jeg skal spise et stykke knækbrød med marmelade, imens de får frikadeller, so what... ? Hvad går tabt ? Hyggen... nej jeg kan sagtens hygge mig med dem, selvom jeg ikke spiser det samme som dem, og kan desuden godt hygge mig uden at spise (selvom det ikke falder mig vildt naturligt :D ). Det bliver ikke noget problem for mig, det er nok værrer med dem, som synes det er "synd for mig" at jeg ikke skal frådse i ådsel sammen med dem.... Aaaarj det skal de nok lære at leve med, med tiden.

Jeg fik mig jo en ny lille heste-ven Pepsi. Jeg har redet på ham 2 gange (endda også galoperet), og synes han er helt vildt sød. (Det er lidt et dilemma for mig med ridningen. Men alting til sin tid. Det her er en mega mental process for mig, og de fysiske aspekter af det, kommer gradvist. For det første skal jeg være klar til at give slip, og for det andet, så koster det dælme kassen, at få et basis af plantebaseret mad i spisekammeret, skifte hele kosmetik afdelingen ud, og få byttet læder pung, sko og uldtrøjer ud med andet.

Så alt tøjet og taskerne er røget. The, linser, bønner og konserves bliver handlet ind når der er tilbud, og resten må komme løbende.

Jeg vil have afprøvet nogle af de soya eller tofu pølser der findes. Kunne være lidt skægt at smide sådan en på grillen en gang imellem hen over sommeren... Ååååh sommer mad på gril. Det bliver godt. Jeg skal have fat i en "dobbelt si- på en pind" til at lave popcorn på bålet.

Og så lige en vigtig ting som er vitamin tilskud. Det må jeg så finde mig i bliver nødvendigt. I hvert fald B12 og D2. Måske calsium tilskud også.... På den anden side, så spiser jeg så varieret at jeg tvivler på det bliver nødvendigt.

Hov lavede lige de lækreste Banan Pandekager i går, men hjemmelavet marmelade. GUF !!!

Pandekagerne:

1 moden banan
250 gram mel
25 gram sukker
2 tsk bagepulver
½ tsk salt
1 tsk vanillesukker
3 dl risdrik
2 dl vand

Det hele blendes og laves til pandekager ;)

Marmelade:

jordbær
blåbær
æble
lidt vand
sukker

Koges og blendes, og koges op igen. Tilsatte en smule atamon




Ingen kommentarer:

Send en kommentar