torsdag den 14. marts 2013

Endnu en omgang pindsvine mås.


Hyggelig ridetur i går. Mest skridt og en smule trav. Jeg havde temmelig ømme muskler efter Tirsdagens tur i Trim, så jeg besluttede at en rolig ridetur var det jeg havde mest brug for. Jonas var rigtig sød i går. Hvilket var optur, da undervisningen i mandags ikke var det største fornøjelse. (Den ældre herrer af en Pony havde sin helt egen mening om tingene, og trykkede sig op mod de andre ryttere. Hvilket resulterede i 3 sammenstød med de andre på holdet. Ikke ret fedt, og gav da også flotte blå mærker på skinnebenene).

Jeg synes jeg skal slås rigtig meget med Jonas for tiden... Slås er måske ikke det helt rigtige ord, men der er i hvert fald et par ting der skal diskuteres hver gang jeg er ude at ride. Blandt andet lytter han ikke så godt efter mine ben, som jeg gerne vil have. Det er en kæmpe udfordring for min tålmodighed. Og efter i mandags har jeg godt nok været lidt modløs. Men "op på hesten igen" og træk vejret helt ned i maven, så skal det nu nok også løse sig.

Jeg fik massage på mit højre ben i går, (det ben med dumt knæ). Og så fik jeg ellers nåle i til den store guldmedalje. 14 i alt, fordelt over læg, knæ-hase, lår, balle og lænd. Pyh en omgang. Og jeg synes det arbejder noget derinde i benet stadigvæk. Jeg er ikke sikker på om jeg skal holde mig til endnu en rolig ridetur i dag, eller om jeg tør sætte lidt tempo på. Det må jeg bedømme, når jeg står med Pony fyren... 

Forleden fandt jeg en yoga app til mobilen. Det er faktisk ret sjovt og en rigtig god måde for mig, at komme lidt videre, og holde mig igang. Jeg kom ikke med på yogaholdet i Trim, så jeg håber de starter et nyt hold på her i foråret, som jeg kan deltage i. Det er hyggeligt med yoga, og det føles så godt i kroppen bagefter.  NÅ, nu kan jeg vist ikke trække den længere. Jeg vil have forberedt noget aftensmad, så det bliver nemt at være sund når vi kommer hjem i aften. Jeg gider bare ikke til at stå og skrælle div ting  og sager om aftenen og så derefter vente en time på at det bliver færdig i ovnen. Så jeg udnytter den tid jeg har om formiddagen til at forberede noget godt sundt aftensmad. Ellers bliver jeg bare alt for nemt fristet til at lave nem aftensmad, hvilket sjældent er hverken fedtfattig eller nærende.

I dag står den på kylling i rodfrugter. Så jeg skal ha skrællet en masse gulerødder, rødbeder, kartofler, persillerod, og pillet nogle fed hvidløg. Bliver godt. Tror vist også vi har en appelsin til... 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar