fredag den 21. december 2012

Dressur pause og løbestart

Det er ikke rart for de gamle stænger at løbe igen. Det er tydeligt at mærke både på muskler og kondi, at jeg har holdt løbe-pause. Men jeg må nok indrømme at det er godt at føle ømhed i musklerne efter at have brugt dem igen. Det giver mig en følelse af tilfredshed... af en eller anden grund.

Jeg giver Jonas juleferie fra Dressuren. (og giver min krop en pause fra ridning), resten af December. Jeg tænker at jeg bare vil lege med ham fra jorden, og så har jeg et lille projekt.... Vi skal lære at ride uden sadel og hovedtøj. Det øver jeg fra jorden, og på korte rideture. Mit slutresultat skal være at ride ham både skridt og trav kun med en snor om halsen. Senere må galoppen også komme. Det er et godt lille hyggeprojekt for de næste uger.

Det er noget mere hårdt for mine lår muller at ride end jeg havde regnet med, så derfor pausen fra dressuren. Jeg tænker at der er med at passe på ikke at starte ud med alt for meget på en gang. Nu hvor løbet også ligeså stille skal igang igen.

Lige et lille billede af Jonas og jeg i ridehallen i går:


Og en hurtig update af vægten. Jeg holder mig lige omkring de 70 kilo. Det irriterer mig at jeg ikke kan komme længere ned. Men jeg er udemærket klar over at jeg skal tage mere hånd om kosten, for at komme de sidste kilo til livs. Jeg er ikke så god til at sørge for at få det rigtige brændstof ligenu. Drikker for lidt vand og for meget kaffe (DÅRLIG kombi) spiser for lidt frugt og grønt, ikke varieret nok , og så springer jeg aftensmaden over lidt for ofte. SHAME on you Sanne. Det skal vist rettes op på igen. Må være et af målene for 2013.

Mine mål for 2013

Drikke mere vand * Løbe 5 km i træk uden smerter * forbedre løbestilen * Ikke flere skader !!! * Tabe mig de sidste 5 - 10 kilo * Spise bedre * more to come...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar