tirsdag den 20. november 2012

Hop hop galop

Endnu engang havde jeg en fed undervisnings time i går til ridning. Det er stadig på meget lavt plan, da jeg jo skal lære det hele fra bunden. 
Men jeg bliver bedre til at bøje ham af, og få ham til at sænke hovedet. Jonas er en af de ponyer som ikke har ret lang hals og går med hovedet højt. Og derfor er det især vigtigt at jeg får ham til at sænke hovedet og bruge ryggen, så han ikke får ondt. 
I går gik det også super, og vi fik travet en del. PLUS en lille ekstra bonus, da vi var ved at være færdige. Jeg galoperede en lille omgang !!! Jonas er svær at springe an i gallop, det er som om han ikke helt ved hvad jeg mener, og jeg har ingen erfaring med den slags, så det var en kæmpe sejr at det lykkedes for os.  


Jeg får gået nogen ture, dog ikke så lange. Jeg laver mine core øvelser, og er begyndt lidt med benene, og fødderne også. Det er vildt svært at holde tempoet nede på gåturene. Det trækker voldsomt i mig, for bare, at tage et par enkelte skridt i løb. Men må jo hellere lade være. 

Jeg er simpelthen så træt for tiden. Jeg bilder migselv ind at det er vinteren der er på vej, som gør mig noget tam. Men hvem ved. Det kan jo være så meget. Men så længe det bare er træt, og ikke depri, så er jeg godt tilfreds. 

Det skrider ellers frem for mine forældres hus byggeri. Hele indersiden er blevet muret op nu, og de sidste spær bliver snart rejst. Så fredag er der rejsegilde ! Det bliver så hyggeligt. Men endnu federe er det, at som det ser ud ligenu, skal de nok nå det der skal nåes inden vinteren for alvor sætter ind. De blev jo forsinket et par måneder på grund af sløve og sløsede folk fra kredit forening og køber-siden. Fjolser, at de ikke kunne få fingeren ud. Men pyt, det går godt og hurtigt med huset nu, og det bliver sååå fedt et hjem de får lavet.

Jo jo det begynder da at ligne et hus ;)

Mig og min lille yndling Jonas efter fed undervisning i går.

Jeg tror den skal stå på endnu en omgang pony wellness i dag. Jonas må være noget træt i sin bette pony-krop efter turen i går, (jeg ved, jeg i hvert fald er det). Så jeg vil have ham med i hallen og lege lidt, for at få musklerne varmet lidt op igen, og derefter en gang solarium, nusning og gulerødder :) Bedre kan det vist ikke gøres ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar