tirsdag den 28. august 2012

Jernvilje til salg

Jeg må nok indrømme at jeg har været ekspert i dårlige undskyldninger og slap rygrad. Og alligevel kommer jeg til at spekulere over, hvad det er, der får folk til at droppe deres drømme, deres træning, eller deres mål...

Jeg ser folk hver dag, som har store drømme og ønsker for fremtiden. Men af en eller anden grund spænder de ben for sigselv. Er det fordi de ikke har fantasi nok til at udtænke alternative veje til målet, hvis der kommer en forhindring ? Eller er det manglende motivation eller vilje ?

Jeg blev en anelse trist for nogle dage siden da jeg havde lagt billedet af migselv i 2003/2012 model, på facebook, og en bekendt skriver ".....Hvor kan man købe sådan en rygrad ?"
For jeg er sikker på at vi alle sammen, hver og en, har evnen til at gøre hvad der skal til, for at nå vores mål. JA det kan godt være at man skal være et bestemt sted i sit liv, og have fundet den helt rigtige løsning, og motivationen, der bare passer til én selv. Men det er muligt !

Det er ikke muligt hvis du er negativ indstillet fra starten. Og mener at rygrad og jernvilje er noget kun få folk er udrustet med.

Jeg har selv været noget af det mest ugidelige og lade menneske, jeg var opgivet af kommunen og psykiatrien. Parkeret et sted, hvor jeg blev mindet på at børste mine tænder, gå i bad og tage min medicin. Jeg var et af de eksempler forældre giver børn, for at få dem til at lave lektier eller stå op om morgenen. Opgivet og opgivende. (Jeg refererer igen til billedet af migselv fra 2003):
Sanne 2003 vs. 2012

SÅ HVIS JEG KAN FINDE JERNVILJEN SÅ KAN DU DÆLME OGSÅ !


Jeg var ude på regnvejrs løbetur i dag. Det var så fedt. Rigtig barne glad, og åndssvag spurtede jeg igennem de største vandpytter ! Jeg lavede en lille (nej faktisk ret stor) PR i dag. Jeg løb 3 km i streg. Ikke nogen super fantastisk tid, men første gang jeg har taget 3 km uden gå pauser ! Det går sq fremad Sanne pige :D


2 kommentarer:

  1. Meget interessant indlæg! Det er utrolig flot, hvad du har præsteret, og du har sikkert kun fundet de allerførste guldmønter fra den store skattekiste inden i dig :-)
    Hvis folk har den attitude, at de mangler vilje, så er det da klart, de aldrig kommer nogen vegne. Tror den type mennesker har en idé om, det er lettere for dig at ændre dit liv end det vil være for dem at ændre deres. Hvilket selvfølgelig er noget bavl.
    Personligt tror jeg ikke så meget på vilje i forbindelse med langsigtede ændringer af ens liv. Vilje kan bruges på den korte bane, til at bide tænderne sammen og blive ved med at løbe selvom benene er trætte. Men når det handler om resten af ens liv, så er gode vaner en mere holdbar strategi - men så kan man selvfølgelig sige, det handler om viljen til at fastholde de gode vaner.
    Lidt lommefilosofi herfra, og så håber jeg, du kan inspirere dine bekendte :-)

    SvarSlet
  2. Ja lige præcis, det er noget bavl.
    Jeg ved ikke om det handler om vilje eller mod, eller evnen til at sige til og fra. Men en ting er jeg sikker på: hvis man bare bliver siddende i sin sofa og har ondt af sig selv, så kommer man ingen steder. Hverken fysisk eller psykist... i hvert fald ikke fremad i en positiv retning.

    Desuden kan det undre mig når folk siger ting som: Aaaarh nu skal du vist hellet ikke tabe dig mere, eller skal du klippes...? Så skal du da ikke ha taget alt for meget af vel ?!?? Det er jo så pænt, det lange.

    Er folk bange for andres forandring... føler de at min sejr er deres nederlag ? (Arj det var måske også lidt groft, men det er bare en tanke). Forandring kan være noget så skræmmende, men det betyder ikke at det er negativt...

    SvarSlet