fredag den 17. august 2012

Igang i Trim igen

Så er sommeren snart slut, og jeg er startet i Trim igen.

Jeg havde en aftale med Heidi i Onsdags, og vi fik lagt et temmelig fedt program med fokus på løb. Opvarmning og interval træning på løbebåndet, og en masse vægttræning, for at styrke ben (mest af alt), mave, ryg og arme.


Det er godt at komme igang igen, men pyh hvor er det hårdt. Jeg har mistet 800 g muskler over sommeren, det er jeg noget overrasket over. Men det måtte jo ske.

Jeg var kun hurtigt igennem vægtene, for at have en fornemmelse af dem, og være sikker på hvordan jeg gør næste gang jeg skal afsted. Og på trods af det har jeg været noget så øm, både i går og i dag. Især mine ryg muller og mine stakkels lår.
Det bliver godt at få bygget nogen muskler på min krop, og jeg er rigtig spændt på interval træningen. Jeg løber nu 20 minutter i træk, men meget meget langsomt, så mon ikke det kunne hjælpe lidt på tempoet.

Jeg glæder mig så meget til at komme ud på min ½marathon i Oktober. Og jeg gør alt for ikke at have forventninger til migselv. Det er min første halvmarathon, og det skal bare være en god oplevelse. Min sluttid skal ikke være vigtig, kun at gennemføre. Men glemmer det lidt nogen gange, og får lidt for store forventninger til migselv.

Nu vil jeg sætte en gyser på, og pleje mine ømme muller.

2 kommentarer:

  1. Det første halvmarathon, det er altså lidt af en milepæl - uh hvor bliver det sjovt, hvis du bare kan holde fast i den supergode indstilling med, at det skal være en oplevelse. Tiden kan du altid begynde at tænke på senere...
    Sådan noget styrketræning er altså brutalt, det kan virkelig give ømhed - men også en lækker og sund krop, siges det :-) God fornøjelse med al den træning!

    SvarSlet
  2. Mange tak Jane.
    Ja det bliver rigtig sjovt :D Jeg glæder mig også helt vildt ! Jeg kan godt lide styrketræningen, men løb er nu engang det der er aller mest sjovt og inspirerende for mig.

    SvarSlet