søndag den 3. juni 2012

Så blev jeg det klogere

Lesson of the week: Man skal gå til DE RIGTIGE eksperter, hvis man vil have rigtig vejlledning. 

Historien er kort og kedelig: Jeg skulle have mig et par begynder/kom godt igang løbesko, gik i den lokale sports butik, fik lavet en løbetest på løbebånd, og fik købt de rigtige løbesko (troede jeg). Efterfølgene ondt i benene og skinnebensbetændelse og ømme ankler.
SÅ går jeg, (efter anbefaling) til eksperterne. "Løberen" i Esbjerg. Får lavet endnu en løbetest, som TYDELIGT viser at mine løbesko bare er helt helt forkerte. Jeg overpronerer temmelig væmmelig meget. Jeg får et par sko på, der skulle give noget mere støtte, og ligepludselig ser mit løb noget mindre halsbrækkende ud. 

Så mig tilbage til den første sports butik, og beklage min nød. Hvor de på trods af manglende bon, dog giver mig venlig service og bytter mine gamle sko til et andet par.



Jeg er virkelig glad for at jeg kom ned til Løberen, og fik super god vejledning af René i fredags. Nu tager jeg ikke skoene af inden jeg skal løbe de 4 km i Ølgod Løbet på Tirsdag. I håbet om at vende mine ben og fødder til det nye gear :)

Var ude hos Svane-familien og hygge og spise i går. Det var en skøn eftermiddag/aften med de dejligste mennesker. I dag skal vi ud til mine forældre, hygge med hestene og Dorte. Og bare slappe af. Måske grille i aften. Typisk Søndag :)

4 kommentarer:

  1. De er bare kloge nede i Løberen, ja de er så! Det ligner til forveksling et par Asics Kayano du har fået fat i? Dem løber jeg gerne i, overpronerer nemlig også grimt meget. Alternativet er Asics Foundation, som jeg bruger af og til som restitutionssko, men Kayanoerne er klart mine favoritter. Dem har jeg løbet mange tusinde kilometer i, uden overbelastningsskader :-)

    SvarSlet
  2. Jeps det er nemlig Asics Kayano jeg har fået mig. Rigtig lækre sko. Hvad vil det sige at du bruger de andre til restitutions sko ? Har en anden støtte eller hvordan ?

    SvarSlet
  3. Foundation er en lidt tungere sko - bedre støtte, men det er ikke en, man løber hurtigt i. Jeg bruger den på korte og afslappende ture engang imellem. For de fleste motionister er det nok ikke nødvendigt med flere par sko, men jeg løber næsten dagligt - så er det meget rart. Har prøvet flere forskellige mærker, men er altid endt i Asics, og Kayano er favoritten :-)

    SvarSlet