tirsdag den 29. maj 2012

Skøn og lærerig pinse

Søndag 27. Maj 2012
Jeg har været ude at løbe i morges. Det er 3 gang i denne uge jeg har løbet, og jeg har ikke haft ondt i benet. Juhu !!! Fantastisk endelig at komme lidt i gang igen. Det var den skønneste tur i dag, jeg kunne ikke sove, så kl 06.15 var jeg ude af døren, og nød det kølige morgenvejr.

Weekenden er gået med heste kursus. Jeg har øvet stop-kommando med Cruizer. Så når jeg siger wow så stopper hun lige så fint , både i stridt og trav.
Jeg har haft nogenlunde styr på min tålmodighed og ro, så det er gået utrolig godt. Kæmpe boost til humør og selvtillid, med sådan en dejlig uge.
Jeg har efterhånden også fået noget sol på min vinter blege krop. Mødt nye fantastiske mennesker og nydt at være til.


Smukke Cruizer og jeg 27. Maj 2012


29. Maj 2012
Jeg har ingen planer for i dag, intet andet end heste hygge, og kæreste hygge. Jeg skal slappe af og ha ladet op ovenpå en fed, men travl pinse. Ser film på tv "Wild Child" ligenu. 



2 kommentarer:

  1. Hold da bare op, hvor er det en yndig hest du har! Min indre pony-pige bliver helt salig og misundelig på en gang. Hvor gammel er Cruizer og hvilke planer har I sammen?

    SvarSlet
  2. Mange tak, ja hun er virkelig smuk, og så er hun bare så rar. Cruizer er 4 år, og igang med tilridningen.

    Hun er ikke min egen hest, men en jeg har lånt af en veninde, og passet og trænet som min egen siden hun var 2 år. Jeg har ingen erfaring som rytter så det er en anden pige der rider Cruizer. Jeg har lavet alt muligt forberedende arbejde med hende fra jorden af, øvet trafik, tilvending af sadel og hovedtøj, flyt for pres og longe + alt det sjove vi nu ellers har kunnet finde på. Så det er en unghest som er mere cool end de fleste, dejligt.

    Jamen mine planer med Cruizer er ikke så ambitiøse, hun skal sættes til salg inden så længe, så jeg bruger tiden sammen med hende på hygge sjov. Vi øver lidt liberty træning og små brugbare tricks såsom at stoppe på en stemme kommando, og alternative longerings måder og smidighedsøvelser.

    Jeg nyder tiden sammen med hende, det er ren terapi at være i hendes selskab, men sådan er det jo tit med hestene ;)

    SvarSlet