tirsdag den 24. april 2012

23. April 2012 #1


Mit navn er Sanne. Jeg er 28 år og bor i sydjylland sammen med min dejlige kæreste.
Min blog kommer til at handle om løbetræning, sund mad og tanker om en god og sund livsstil, heste, familie og hvad der nu end rører sig i mit liv.
Jeg er har været igennem en hulens masse bøvl siden jeg var teenager. Psykisk. Og for at gøre en lang historie kort, så har mine oplevelser og erfaringer lært mig at jeg er nødt til at skabe faste og sunde rammer (både fysisk og psykisk), for migselv, for at jeg kan fungere og have det godt. Men mon ikke det er sådan for de fleste af os.

Jeg tyede oftest til maden, når jeg var depri, vred, glad eller bare kedede mig. Og lagde al ansvar fra mig og gav verden skylden for min “ulykke”. Og da jeg bestemt ikke brød mig om at være fysisk aktiv på nogen som helst måde, førte det jo selvfølgelig til en massiv omgang overvægt. Jeg har oppe på 121 kg som 19 årig, og da jeg ikke er af de højeste mennesker i verden, var det hverken kønt eller sundt.
Sidenhen fik jeg et par wake-up-calls af personer omkring mig, og jeg begyndte at tage mit liv i egne hænder. Finde ud af hvad der var godt for mig og mærke efter hvad min krop sagde til mig. Spise bedre, leve sundere, smide smøgerne… Og jeg fandt den dejligste kæreste, som gav mig endnu mere lyst til at vende tilbage til livet og kæmpe for at holde fast i hende.

I dag bor vi sammen i en lille by på landet. Tæt på begge vores familier, venner og tættere på hestene, som er vores fælles hobby. Så livet er godt, og som om det ikke var nok har jeg over det sidste års tid tabt mig yderligere 30 kilo og er begyndt i motionscenter.
Jeg har en liste af planer som jeg gerne vil have ført ud i livet forår, og sommeren over. Så mon ikke lige det var på sin plads at skrive et par af dem ned her også.

* Jeg vil have lavet en lille køkkenhave (det bliver på terassen da vi ikke har egen have).
* Jeg vil træne mig op til at kunne løbe 5 km, da jeg har tilmeldt mig vestkystløbet i Esbjerg den 10. Juni
* Og så vil jeg veje under 75 kilo på min 29 års fødselsdag til sommer.
Jeg håber i vil finde min blog hvis ikke spændende, så hyggelig. Men det er nok ligeså meget et sted for mig, hvor jeg bare kan plabre løs om mig og mit, hvor folk selv kan beslutte om de gider læse om det !
Smid endelig en kommentar hvis du har lyst.
Sanne

Ingen kommentarer:

Send en kommentar